Hlavní nabídka
Proč Ford Escort mk2?
Mým prvním závoďákem byla Fiesta mk3, s autem jsem byl velmi spokojen, ale přišel čas na změnu... Fiesta tou dobou měla asi 185k při váze 820kg, auto vypadalo velmi obyčejně a dokázalo udivovat nejen diváky, ale i
soupeře. Pro mě to byly úžasné časy levného a zábavného závodění.
Začal jsem okukovat co by mě mohlo bavit, mělo to mít modrý ovál ve znaku, a ve Fiestě jsem si zvykl na jednoduché, obratné a opravdu rychlé auto. Kamarád Martin Milowský, který mě k motorsportu přivedl se v tu dobu velmi zajímal o Toyotu AE86. V tu chvíli jsem si uvědomil, že malé, lehké a obratné auto může mít i zadní pohon. Pak už nebylo daleko k nalezení vhodného vozu, tím byl u nás nepříliš známý Ford Escort mk2.
Hledání vhodného kusu zabralo dost času, ale asi po půl roce už jsem táhl z východního německa moji první mk2 za dnes úsměvných asi 760EUR. Stav tomu samozřejmě odpovídal, ale nadšení bylo obrovské, chuť k práci taky, a z vraku jsem postavil pěkný závoďák.
Fotografie ze stavby vozu s krátkým popisem najdete v galerii.
Ford Escort mk2:
Vyráběno 1974 -
Délka 3975mm, Šířka 1570mm, Rozvor 2400mm.
Udávaná hmotnost 880Kg.
Dvou a čtyřdvéřovou verzi doplňovalo 3dv. kombi a 2dv. malá dodávka.
Motory 1,1OHV až 2,0OHC (RS2000) a špičkový model RS1800 (motor BDA, 501 vyrobených ks)
Můj Escort:
Není to historik! V autě je moderní motor a další technika. Důvod je jednoduchý -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Motor:
Dříve použitý, do léta 2012.
Ford Zetec Silvertop
2,0 16V DOHC, řemen
Snížený blok, sériové písty, ojnice a klika, ARP ojniční šrouby.
Hlava Raceline, Vačky Raceline 200 spec.
Čtyřklapka ze SUZUKI Hayabusa -
Nerezové výfukové svody 4-
ŘJ Megasquirt MS2, kabelový svazek vlastní.
Výkon asi 190k/7200ot, 210Nm v 6000ot/min.
Nový motor, od léta 2012.
Ford Zetec ST170 (původně Focus ST170)
2,0 16V DOHC, řemen
Nový blok motoru, nový klikový hřídel -
H ocelové ojnice, ARP šrouby, kované písty.
Vačky CatCams , odstraněno proměnné časování.
Hlava upravená, kanály vyhlazené, výfukové vyleštěné.
Čtyřklapka Jenvey 4x48mm. Vstřikovače Focus RS mk1.
Spojková lamela AP racing.